Zamyšlení nad koupí použité zbraně

Co jinam nepatří...
Uživatelský avatar
JIP
Příspěvky: 327
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek#1 » stř 8. črc 2009, 10:04

Uvažuji o nákupu pistole (CZ75) jakmile budu držitel ZP.

Zbraň by měla být jak pro každodenní skryté nošení, tak pro občasnou sportovní střelbu na střelnici (zhruba 4x měsíčně). Vzhledem k tomu, že tento typ se používá i u zkoušek a používá(nebo používala?) jej i PČR se domnívám, že nepůjde o špatnou zbraň.


Všechny nové pistole se pohybují v cenové hladině 15-20tis. což do toho investovat (alespoň ze začátku) nechci. V místní prodejně jsem viděl starší kousek černé barvy za 6000,- o kterém bych uvažoval pokud by zbraň splňovala mé nároky dle úvodního odstavce.

Paní mi řekla, že slyšela o plánovaném odprodeji PČR starších zbraních tohoto typu, takže bych zde viděl teoretickou možnost výběru mezi několika různým kusy.

Jsem laik, ale při výběru zbraně nechci udělat chybu (zvlášť pokud budu kupovat použitou) . Poradí mi někdo s touto úvahou? Na co bych se například jako laik měl při výběru zaměřit?
Zbraň na prodejně jsem viděl pouze pod sklem, ale všiml si, že měla ošoupaný lak až na kov v nejvíce exponovaných místech (přední část a rohy rámu a závěru). Paní mi řekla, že u často nošených zbraních je to obvyklý stav po velice krátké době. Mě jde hlavně o funkčnost nicméně bych možná investoval do nové povrchové úpravy vnějších částí (chrom)
Čím se, ale starší zbraň liší od nové? Je zde nějaký zásadní rozdíl? Jednotlivé díly bicího mechanismu stojí ve srovnání s cenou za novou zbraň jen zlomek.

Proč tedy nekoupit starší zbraň, nenechat ji nachromovat a pak jen vyměnit případné opotřebené vnitřní části?

Uživatelský avatar
admix
Příspěvky: 346
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek#2 » stř 8. črc 2009, 10:14

Jetou CZtu bych vybiral fakt opatrne (a i tak se asi problemum nevyhnes) - pokud na to nechvatas, muzes pokoukat i po dalsich znackach - Glock, Sig Sauer, Heckler&Koch. Mne osobne CZ nesedi a ani je nemam rad :)