Závada: Pistole nevystřelí (Walther PPQ M2)



ZPMK
Příspěvky: 9

Příspěvek#1 » ned 22. pro 2019, 15:05

Zdravím.

Jelikož jsem víceméně začátečník a fóra a google moc nepomohli, ptám se zkušenějších. Při předposlení návštěvě střelnice mi pistole dvakrát (ne po sobě) nevystřelila bez zjevné závady. Prostě střílíte a pak promáčknete bez výstřelu (odpor spouště i zvuk mechanismu při vypuštění úderníku stejný jako vždy). Zápalka bez stopy úderu. První takto selhaný náboj jsem vyhodil v domnění, že jde o vadný náboj, druhý jsem opět nabil a bez problémů vystřelil. Při poslední návštěvě se mi toto stalo jednou, opět stejný průběh - promáčknutí bez výstřelu, zápalka bez otisku, přebito tímto nábojem a vystřeleno bez problémů. Jelikož jsem si na to již dával pozor, stalo se to tentokrát na začátku cyklu (vložení zásobníku a shození závěru, který byl po předchozí střelbě zachycen vzadu). Jelikož se to děje opakovaně, identifikuji to jako závadu a ne jako náhodu.
A teď otázky. Čím je to způsobeno? Střelivem nebo zbraní (tomu se přikláním já)? A jaká je příčina? Můžu si to způsobovat sám rukama?

Doplňující info:
Jde o Walther PPQ M2, koupený jako nový cca před třičtvrtě rokem, vystříleno okolo 1000 nábojů - drtivá většina Sellier&Bellot 9mm Luger.
Údržba běžná po každé střelbě, mechanimus úderníku dosud nerozebírán.
Děkuji za každou radu.

Uživatelský avatar
Arc
Příspěvky: 543

Příspěvek#2 » ned 22. pro 2019, 20:17

Nie som žiadny odborník, ale ak by to bolo strelivom, videl by si na zápalke otisk rovnako ako na úspešne vystrelenej. Neviem ako by si to mohol spôsobovať úchopom... to by ti spravilo zádržku ak by si to držal príliš slabo, nie neodpálenie náboja. Toto bude nejaký problém v bicom mechanizme.