112 nebo 158 ?

Uživatelský avatar
wigum
Příspěvky: 921

Příspěvek#1 » sob 10. říj 2015, 22:34

Luky22 píše:Mám stejný názor. Nehrotit, uhnout, volat 112.

Volej radši 158 je to rychlejší na řešení dané situace.

Odděleno. Patrik



Luky22
Příspěvky: 789

Příspěvek#2 » ned 11. říj 2015, 10:26

wigum: Dík. Zatím nemám v tomto směru zkušenost a ani nevím, jak to přesně po zavolání funguje. :)



Linux
Příspěvky: 205
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek#3 » ned 11. říj 2015, 12:53

U 112 se dovoláš primárně operačnímu důstojníkovi HZS, ten tě potom přepojuje.



Luky22
Příspěvky: 789

Příspěvek#4 » ned 11. říj 2015, 15:18

Tomu rozumím, ale kam, na které policejní oddělení se dovolám při volbě 158? Síť rozpozná, kde jsem a hodí mě to nejbližšímu útvaru automaticky? Omlouvám se za OT.

Uživatelský avatar
marinakus
Příspěvky: 4543

Příspěvek#5 » ned 11. říj 2015, 15:29

Mělo by to být operační středisko pro tvoji oblast (okres?)...... bylo tolik různých "úsporných" opatření u policie, že teď aby se v tom prase vyznalo ale ve tvém regionu to bude. Otázka bude dojezdový čas ale ten je závislý i na mnoha dalších okolnostech (lidský faktor a dostupnost hlídky v místě např).



Carloss
Příspěvky: 2919

Příspěvek#6 » ned 11. říj 2015, 15:51

Operační tam pošle asi nejbližší místňáky jako první... Podle situace.



Linux
Příspěvky: 205
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek#7 » ned 11. říj 2015, 18:18

Omlouvám se za OT, ale u Policie je to stejné jako u hasičů, někde v rámci úsporných opatření funguje jen krajské operační středisko, někde ještě běží okresní. Záleží na kraji.

Uživatelský avatar
marinakus
Příspěvky: 4543

Příspěvek#8 » ned 11. říj 2015, 18:20

Carloss : Přesně tak, podle situace. Taky se mi stalo, že na nahlášené vykradené auto poslali kluky ze zásahovky, byli tam fakt hodně platní. Ale ve jmenovaném případě lepší jakýkoliv policajt než žádný.

Uživatelský avatar
wigum
Příspěvky: 921

Příspěvek#9 » úte 13. říj 2015, 17:32

Luky22 píše:wigum: Dík. Zatím nemám v tomto směru zkušenost a ani nevím, jak to přesně po zavolání funguje. :)


112 je taková všeobecná tísňová linka, kde jsou sice operátoři co hovoří několika jazyky, ale třeba o tom jak radit při poskytování pomoci raněnému nemají ponětí, protože narodíl od 155 to nejsou šlolení záchranáři. Stejně tak netuší, kde se pohybujou hlídky četníků. Po vyslechnutí důvodu, proč jim voláš, by tě přepojili na operačního pčr kterému by jsi to stejně musel znovu odmeldovat, takže při vytočení přímo 158 nehrozí nebezpečí z prodlení (byd třeba jen 2-3 minuty), ale to ve vyhrocené situaci může být fůra drahoceného času.
112 se vyplatí zavolat třeba při nějaké katastrofě,jako je třeba povoděň,apod. Tam operátor zalarmuje všechny složky IZS. Nebo je to dobré pro cizince, protože ten se při zavolání na 158 má malou šanci setkat s operačním, co správně pochopí co se po něm chce.



Luky22
Příspěvky: 789

Příspěvek#10 » úte 13. říj 2015, 19:14

wignum: Dík za osvětlení problému, ale zajímalo by mě, jak to funguje. Číslo 158 je pro celou republiku, a když na něj zavolám třeba v Uherském Brodě, kde to policajti zvednou. Jestli mobilní síť sama podle mé polohy pošle mé volání nejbližšímu oddělení. Mělo by to být možné a bylo by to logické.

Uživatelský avatar
wigum
Příspěvky: 921

Příspěvek#11 » úte 13. říj 2015, 19:24

Měl bys být přesměrován ne na nejbližší oddělení, ale na na nejbližší operační středisko PČR. A většinou (98%) to tak funguje. Četnictvo je na tom s operačníma zatím docela dobře. Hasiči a záchranka byla zredukována daleko víc.

Uživatelský avatar
marinakus
Příspěvky: 4543

Příspěvek#12 » úte 13. říj 2015, 19:29

luky: co chceš víc než odpověď?



Luky22
Příspěvky: 789

Příspěvek#13 » úte 13. říj 2015, 20:02

wignum: Dík.

Uživatelský avatar
RomanB74
Příspěvky: 390

Příspěvek#14 » stř 14. říj 2015, 07:59

Luky & Wigum: Zdravím pánové a dovolím se vmísit do diskuze jednak se svou praktickou zkušeností, druhak díky tomu, že se tímto tématem profesně tak trochu zabývám.

Věc se má tak. Když voláte tísňová čísla z pevné linky, je to bez diskuzí. Podobně to funguje při volání ve velkých aglomeracích při použití mobilního telefonu. Jste přepojeni na nejbližší možnou služebnu.
Trochu jiná situace může nastat, když voláte na tísňovou linku z mobilního telefonu na pomezí měst či kdesi ,,mezi lesy". Zde záleží na tom, ke které BTS (základně mobilního operátora) se váš telefon právě připojí. Může nastat situace (osobní zkušenost), že například díky povětrnostním podmínkám či vytíženosti sítě, se váš mobil připojí na BTS spadající do podsítě vedlejšího okresu - případně rovnou kraje a ta vás přesměruje na příslušnou služebnu, jenž může být výrazně vzdálenější než nejbližší operační středisko.

Moje osobní zkušenost se týkala právě volání pomoci k autonehodě, kdy do mne na parkovišti v místě mezi dvěma městy nacouvala slečna, operátorce jsem vysvětlil situaci a při oznámení polohy se ukázalo, že jsem se dovolal na asi 40km vzdálený dispečink (Byl jsem asi 5km před Bruntálem a dovolal se do Šumperka). Na první pohled žádné drama, přepojila mne, ale nastalo druhé kolo vysvětlování a další vteřiny hovoru. Stalo se prostě to, že pokrytí GSM v této oblasti zajišťovala BTS spadající pod Šumperk, ale výkonově stačila pokrýt i periferii jiného města.

Jinak co se týče volání tísňových čísel, osobně dávám přednost konkrétním jednotkám dle situace.



Luky22
Příspěvky: 789

Příspěvek#15 » stř 14. říj 2015, 08:55

RomanB74: Dík za vysvětlení. Takže zas tak jednoduché to není, záleží na tom, ke které BTS jsem momentálně připojen, což je vlastně logické.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Héfaistos a 13 hostů