Použití poměděných střel a vliv na hlaveň



Prošelkolem
Příspěvky: 3

Příspěvek#1 » stř 20. bře 2024, 19:06

Zdravím. Jsem nováček v prebíjení. Začal jsem se sportovní střelbou z malorážné pistole a velkorážného revolveru. Můj dotaz se týká použití poměděněných střel pro náboje .357 magnum. Na střelnici, kam chodím jsou starší, velmi zkušení chlapi, někteří téměř celoživotní střelci (65+). Ti radí nepoužívat poměděněné střely, podle nich poškozují hlaveň. Pak je tam mladší střelec, dobrý střelec, a šikovný zámečník. Ten si kupuje poměděněné střely a má za to, že nepoškozují hlaveň. Jen pro úplnost, mám taurus 689 6" hlaveň.
Co si myslíte Vy?



Redsnake
Příspěvky: 335

Příspěvek#2 » stř 20. bře 2024, 19:31

Pokud ti celozivotni strelci strili z bambusovych hlavni tak ano, tem muzou pomedene strely uskodit…

Uživatelský avatar
Héfaistos
Příspěvky: 606

Příspěvek#3 » stř 20. bře 2024, 20:15

Prošelkolem píše:...starší, velmi zkušení chlapi...

Problémem u těchto svazarmosaurů bývá, že ty zkušenosti nabrali kdoví kde kdysi za svého mládí ale už nepokračovali v jejich rozvíjení a doplňování, případně aktualizaci.

Takže, nejprve je třeba si upřesnit, o jakých střelách se bavíme: O

1 - silně poměděném olovu, tj. poměděném něčím jako CuZn30 případně přímo FMJ s košilkou z CuZn30 nebo o
2 - poměděné FMJ střele s ocelovým pláštěm (tj. slabě poměděný ocelový /magnetující/ plášť s olověným jádrem), tj. "poměděné" tombakem - tedy CuZn10 ap.

Definuj tedy přesně, co jsi myslel termínem "poměděná střela". Pak se můžeme v debatě posunout dále.



Prošelkolem
Příspěvky: 3

Příspěvek#4 » pát 22. bře 2024, 10:10

Děkuji za reakci. Jedná se o strely

LOS/TOP Střely 38/357 – 158 gr – RNFP.
Bližší údaje nevím, jen že se jedná o olověné pomedenene strely.

Mě je jasné, že nemůžou pro běžnou střelbu hlavni uškodit, ale setkal jsem se s názorem, že jejich pouziti v hlavni zbrane určené pro přesnou soutěžní střelbu není vhodné.