Glock -časté vzpříčení náboje

Glock a spol.


Majkl1
Příspěvky: 30

Příspěvek#1 » sob 23. črc 2022, 06:29

Mám zánovní Glock 19 5.gen. Včera jsem byl se synem na střelnici, vystříleli jsme cca 300 ran (tovární STB, 124g FMJ). Každý dal půlku. Zatímco já jsem úplný začátečník, pistoli držím spíše křečovitě, neměl jsem ani jednu závadu, tak syn (policista, střílí zásadně s celokovem CZ-75), měl jednu závadu za druhou. Někdy se mu vzpříčilo i 5-7 nábojů na jeden zásobník. Tvrdil, že to může být tím, že na rozdíl ode mne zbraň nedrží křečovitě. Že prý se toto u Glocku (plasťáků) stává, když z nich střílí ženy, kdy jde celá zbraň po výstřelu díky menší setrvačnosti (malá, lehká ruka i lehká zbraň) oproti celokovu hodně dozadu a závěr pak nefunguje tak, jak má.
Je to možné?
Šlo jen o podivnou náhodu (já 0 závad ze 150 ran, syn cca 20-25 závad na 150 ran) nebo to chce novou pistoli jen ochodit a nebo je fakt někde chyba ve zbrani? Vyloženě zásadní chyba v držení zbrani se mi moc nepozdává - k čemu zbraň, když spoleh na to, že v nouzi vystřelí, je s pravděpodobností 1:7? Zbraň by měla střílet bez rozdílu, kdo jí drží, ne?



Jarda.Jezek
Příspěvky: 886

Příspěvek#2 » sob 23. črc 2022, 07:31

Je to tvým synem správně popsaná konstrukční vlastnost. Při řešení nejde ani tak o křečovité držení, to bych rozmlouval, jako spíš o držení s rukou nataženou s propnutým loktem a osou hlavně pokračující v ose ruky. Přitom zbraň zapustit do ruky co nejhlouběji. Pak se rám může opřít do masy těla a závěr přebije i drobné ženě. Divné, že si syn neporadil. Nejsmutnější je, že píšeš, že je policista. Dále trochu pomůže měkčí pružina a ostřejší střelivo, zkusil bych selliery s co nejlehčí střelou. Ale základem je správný úchop tak jako tak. Pružina časem taky trochu změkne sama. Její měknutí urychlí vystavení zbraně na záchyt závěru při ukládání do trezoru a jednou za pár dnů s ní jít zahýbat a ověřit postup měknutí.



skagerak
Příspěvky: 1003

Příspěvek#3 » sob 23. črc 2022, 07:40