Nedovolené ozbrojování

Co jinam nepatří...


Artm0rs
Příspěvky: 1

Příspěvek#1 » ned 8. led 2012, 12:50

Dobrý den, v tomto dotazu bych si rád ujasnil, co je a co není nedovolené ozbrojování. Nemám zbrojní průkaz, pracuji jako voják z povolání a v práci nám neustále tlučou do hlavy, že když u nás VP najdou byť jen prázdnou nábojnici, tak je to bráno jako nedovolené ozbrojování. Naproti tomu ale všude možně v armyshopech apod. nacházím že kde kdo otevřeně prodává nábojnice, střely, dýmovnice, třecí zapalovače a mnoho dalšího. Jsem tedy zmaten, jak to skutečně s nedovoleným ozbrojováním je, a co u sebe jako "NEvlastník" zbrojního průkazu mít mohu a co ne.

V zákoně, jediné co jsem našel je (zdroj: www.bazplatnapravniporadna.cz):

(1) Kdo bez povolení vyrobí, sobě nebo jinému opatří nebo přechovává střelnou zbraň nebo její hlavní části nebo díly nebo ve větším množství střelivo nebo zakázaný doplněk zbraně, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta, zákazem činnosti nebo propadnutím věci nebo jiné majetkové hodnoty.

(2) Stejně bude potrestán, kdo uvede do střelbyschopného stavu znehodnocenou zbraň nebo na ní provede konstrukční změny směřující k jejímu uvedení do střelbyschopného stavu nebo na zbrani provede konstrukční změny směřující ke zvýšení její účinnosti, nebo kdo padělá, pozmění, zahlazuje nebo odstraňuje jedinečné označení střelné zbraně, které umožňuje její identifikaci.

(3) Kdo bez povolení
a) vyrobí, sobě nebo jinému opatří nebo přechovává výbušninu v množství větším než malém, zbraň hromadně účinnou nebo součástky, jichž je k užití takové zbraně nezbytně třeba, nebo
b) hromadí, vyrábí nebo sobě nebo jinému opatřuje zbraně nebo ve značném množství střelivo,
bude potrestán odnětím svobody na šest měsíců až pět let.

(4) Odnětím svobody na dvě léta až osm let bude pachatel potrestán,
a) spáchá-li čin uvedený v odstavci 3 jako člen organizované skupiny,
b) spáchá-li takový čin ve větším rozsahu, nebo